השופט פוגלמן נכנס לתפקיד מ"מ הנשיא: "מכיר בכובד המשימה"

ישראל רובין No Comments on השופט פוגלמן נכנס לתפקיד מ"מ הנשיא: "מכיר בכובד המשימה"

שופט העליון עוזי פוגלמן שלח היום איגרת לכלל שופטי ועובדי הרשות השופטת, עם כניסתו לתפקיד ממלא מקום נשיא בית המשפט העליון: "אני מקבל עליי תפקיד זה מתוך הכרת כובד המשימה. בכוונתי לפעול כדי להבטיח שהרשות השופטת תמשיך לשרת את הציבור גם במצב החירום שלפניו אנו ניצבים"

השופט עוזי פוגלמן צילום: Yonatan Sindel/Flash90
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

חילופי תפקידים בצל המלחמה: המשנה לנשיאת בית המשפט העליון, השופט עוזי פוגלמן נכנס היום (שלישי) לתפקידו כממלא מקום נשיא בית המשפט, עם פרישתה של הנשיאה השופטת אסתר חיות מכס השיפוט, במלאות לה 70, גילה הפרישה לשופטים.

באיגרת ששלח היום לכל שופטי, רשמי ועובדי הרשות השופטת, כתב מ"מ הנשיא: "ביום שבת, לפני כשבוע וחצי, מדינת ישראל הותקפה במתקפה אכזרית וחסרת צלם אנוש. האירועים הכואבים מאז אותו יום השפיעו ומשפיעים על כולנו; הסיפורים והמראות הקשים דוקרים את הלב ומצלקים את הנפש. בימים קשים אלה חשוב שנדע לעמוד כתף אל כתף זה לצד זו, לא רק כחברים ברשות השופטת, אלא כקהילה.

"אתמול נפרדנו, כמצוות חוק בתי המשפט, מנשיאת בית המשפט העליון, השופטת אסתר חיות, אשר סיימה למעלה משלושה עשורים בערכאות השיפוט השונות. מטבע הדברים, ונוכח מאורעות הימים האחרונים, אירוע הפרידה ממנה לא התקיים, אך הובאו לעיונכם הדברים שתכננתי לשאת לכבודה באותו אירוע – לוּ היו אלה ימים של שגרה. כולנו חבים לה תודה על עמידתה האיתנה בראש המערכת במשך שש שנים רצופות אתגרים.

"כפי שציינה גם הנשיאה באיגרת הפרידה שלה אתמול, משלא נבחר נשיא להחליפה, ובהתאם להוראות חוק בתי המשפט, אכהן החל מהיום כממלא מקום הנשיא. אני מקבל עליי תפקיד זה מתוך הכרת כובד המשימה. אמלא את כלל התפקידים המוטלים על הנשיא במישור המינהלי ואשתמש בסמכויות שנתונות לו על פי כל חיקוק.

"בכוונתי לפעול כדי להבטיח שהרשות השופטת תמשיך לשרת את הציבור גם במצב החירום שלפניו אנו ניצבים. אף בתקופה קשה זו נעשה כל שניתן על מנת לשמור על תפקוד הרשות השופטת, תוך שמירה על הנחיות פיקוד העורף והבטחת שלומם של כלל באי בתי המשפט, השופטים, הרשמים ועובדי המערכת. נפעל לכך שהרשות השופטת תמשיך, גם בימים אלה, לתפקד כרשות עצמאית ובלתי תלויה, תקיים משפט צדק בהתאם לדין, תוך הבטחת שלטון החוק וקידומו, תגן על זכויות הפרט ועל טובת הציבור ותשמור על ערכי היסוד של מדינת ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית – והכל ללא מורא וללא משוא פנים. כל זאת יתאפשר בזכותכם ובזכותכן, שופטות ושופטים, רשמות ורשמים, עובדות ועובדי הרשות השופטת.

"הימים, כאמור, מורכבים מאוד, רצופים אתגרים ואי ודאות. דווקא בתקופה זו, אני קורא לכם לתמוך בחבריכם, העובדים והשופטים שלצדכם, ולגלות חמלה ורגישות לכל מצוקה שמתעוררת. אם אתם חשים קושי, פנו לנשיאים ולמנהלים שלכם – שצוידו בכלים לסייע ולעזור לנו לעבור תקופה זו. גם דלתי פתוחה לכל מי שמרגיש בכך צורך. ביחד נוכל", סיים פוגלמן.



0 תגובות